1. Anasayfa
  2. Genel Bilgiler
  3. Digital Signage Nedir?

Digital Signage Nedir?

Digital Signage Nedir?

Diital Signage, Standart tabela veya levhaların yerini alan, git gide farklı kullanım alanları sunarak gelişmeye devam eden dijital ekranlarla desteklenen merkezi bir yayın-bilgi sistemidir.

Digital Signage, hayatımızı giderek daha fazla etkilediğinden ve karşımıza artık eskiye nazaran daha fazla çıktığından dolayı artık yavaş yavaş bir ihtiyaç haline gelmeye başlamıştır.

Dijital Signage Nedir?

Hepimiz Digital Signage’ı bilgi veya reklam amaçlı video, resim destekli multimedya içerikleri gösteren bir ekran olarak biliyoruz. Digital Signage’ ı her yerde görüyoruz. Duraklarda beklerken, alışveriş merkezlerinde dolaşırken, havaalanlarında uçağa binerken, hastanelerde beklerken, mağaza vitrinlerine bakarken, fast food restoranlarında yemek seçerken, sinema bileti alırken, müzeleri gezerken ve daha bir çok alanda digital signage sistemlerini hayatın her aşamasında görüyoruz.

Digital Signage‘ ın, çeşitli işletmeleri ve izleyicileri destekleyen sonsuz kullanım alanı bulunur. Digital Signage pazarı 2019 yılında 20.8 milyar dolardan, 2024 yılının sonuna kadar 29.6 milyar dolarlık bir potansiyele işaret ediyor. Bu makalede Dijital Signage tanımı, kullanım kapsamı ve potansiyelini keşfetmenizi amaçlamaktadır.

DIGITAL SIGNAGE NEDİR?

Digital Signage, Wikipedia‘ da LCD, LED, projeksiyon ve e-kağıt gibi görüntüleme teknolojileri olarak tanımlanan elektronik tabelaların bir alt kategorisi olduğunu olarak tanımlanmış. Aslında bu tanım Digital Signage’ ı anlatmaya tam olarak yeterli değil. Günümüzdeki Digital Signage sistemini anlamak için, yapabildiklerini, teknik özelliklerini ve rollerini tam olarak keşfetmek gerekiyor.

Digital Signage üç temel bileşenden meydana gelir;

Bunlar; donanım, yazılım ve içeriğin bir araya gelmesidir. Donanım kısmında bir oynatıcı ve ekran gerekir. Yazılım, oynatıcıları ve ekranları uzaktan yönetmek ve içerikleri yayınlama görevini üstlenir. İçerik ise multimedya içeriklerin (resim, video ve zengin  medya unsurları) hemen hemen tamamını kapsamaktadır.

DIGITAL SIGNAGE İÇERİĞİ NEDİR

İçerik kavramı en basit ifadeyle, yazılar, resimler, animasyonlar, videolar ve ses dahil olmak üzere ekranda görüntülenen herhangi bir dijital formattır. Bununla birlikte, “içerik” aynı zamanda bir hikaye anlatmak için çeşitli medyaları bir araya getirmenin kolektif sonucunu da ifade edebilir. Burada içerik kavramı hedef kitleye verilen genel izleme deneyimle ile ilgilidir.

İçerikler, ziyaretçileri veya yoldan geçenleri durdurup dikkatini çekmeye veya bazı şeylere ikna etmeye yarayan şeylerdir. Kaliteli Digital Signage içerikleri yerinde ve anlamlı bir şekilde kullanılırsa etkileşim yoluyla insanların ilgilerini çeker ve ticari iç görü için bilgi toplar. Bu tür içerikler, işletmelerin veya kuruluşların arka planda uygulanan veri tabanı entegrasyonları kullanılarak gerçek zamanlı olarak kişiselleştirilebilir.

Digital Signage İçeriği Nedir
Digital Signage İçeriği Nedir
Digital Signage İçeriği Nedir nelerden oluşur?

Kullanım alanlarına ve ihtiyaçlara göre Digital Signage sistemine gösterilecek en yaygın örnekler;

  • Kamuya açık alanlarda herkese yönelik bilgiler. Buna örnek ; haberler, hava durumu, trafik yoğunluk bilgisi, haritalar ve yön bulma sistemleri
  • Kurumsal alanlar; Bilgi paylaşımı, toplantı odası rezervasyon sistemleri, toplantı koordinasyonu, eğitim, konferans
  • Turizm: Yön bulma, ilgi çekici ve önemli yerler, şehir bilgileri, dijital rehberler
  • Perakende: Self servis ödeme kioskları, mağazalarda ürün vitrini, akıllı ayna sistemleri
  • Restoranlar: Self servis sistemler, dijital menü panoları, self servis sipariş kioskları ve dijital yemek menüleri
  • Pazarlama: Farklı amaçlara yönelik promosyonlar, ambiyans oluşturma, dijital yarışmalar, oyunlar
  • Müzeler ve Galeiler : Yön bulma, dijital turlar
  • Eğitim:  Okul ve kampüs içi yön bulma, kütüphanelerde dijital kitaplık, akıllı sınıf sistemleri, sınıf kapı etiketlemeleri, dijital yoklama kioskları
  • Sergi ve Fuar alanları : Etkileşimli ürün / hizmet katalogları, ziyaretçi kaydı, network oluşturma, ürün tanıtım ekranları

DIGITAL SIGNAGE DONANIMI NEDİR?

Digital signage artık sadece belirli bir takvime göre zamanlanmış içeriği ekranlarda gösteren basit bir ekran olmaktan çıkmış durumdadır. Sektörlerin, yaratıcıların ve hizmet sağlayıcıların hedeflerine göre çeşitli donanım seçeneklerinden istedikleri gibi seçim yapılabilen bir zamanda yaşıyoruz. Moisign gibi Digital signage yazılımları, teknik bilgisi olmayan kişilerin bile minimum çaba ve deneyimle modern teknolojileri kullanabilmesini sağlar. benimsemesini sağlıyor.

Digital Signage Donanımı NedirDigital Signage donanımı genel olarak bir oynatıcı ve bir ekrandan oluşuyor. Günümüzde oynatıcı donanımlar (medya player) artık ekranların içinde gömülü olarak (SOC System on chip) gelmektedir. LG, Samsung , Philips gibi bir çok Digital Signage destekli profesynel ekranların çoğunda entegre medya oynatıcı donanımı bulunur. Moisign Digital Signage yazılımı bu tip gömülü medya oynatıcılarını destekler. Bu sayede sadece profesyonel tip bir ekran satın aldığınızda ayrıca bir medya oynatıcı gerekmez.

Digital Signage yazılımı

System on chip (SOC) destekli digital signage oynatıcıları yaygınlaşmadan önce standart bir TV ekranı arkasına windows işletim sistemli bir bilgisayar takılıyordu ve oynatıcı kısmı Windows bilgisayarlarla destekleniyordu. Bu durum hem SOC aygıtlara göre maliyetli hem de PC arızalanmalarından dolayı operasyonel işlemleri işletmelere yük getiriyordu. Gömülü medya oynatıcılı ekranların yaygınlaşmasıyla hem maliyetler düşmüş oldu hem de arıza oranları ve operasyonel işlemler azaldı. Durum böyle olduğunda Windows işletim sistemli oynatıcıların kullanımı git gide azalmaya başladı.

Aşağıda, en çok tercih edilen Digital Signage donanım teknolojilerden bazılarının küçük bir özetini bulabilirsiniz.

Samsung Tizen Platformlu (Gömülü Medya Oynatıcılı) Ekran

Tüketici ihtiyaçları geliştikçe ve daha fazla işletme, dijital signage kullanmaya başladıkça, çözümlerde farklılaştı. Zamanla yeni çözümler tanıtıldı, ancak yine de daha hafif, daha basit medya oynatıcılara yönelik temel ihtiyacı tam olarak karşılayamadılar. Samsung SMART Signage Platform (SSSP), kullanıcıların içerik sunucusundan dijital içeriği oynatmak için bir internet bağlantısı kurarak yazılıma bağlanabilir bir yapıya geçtikten sonra her şey daha da basitleşmeye başladı.

Samsung profesyonel tip ekranlarda gömülü medya playerlari Tizen işletim sistemiyle birleştirdikten sonra platform sadece ekran olmaktan çıktı ve güçlü bir Digital Signage çözümü haline geldi. Tizen destekli Samsung ekranlar iş otaklarına sunulan bazı imkanlar sayesinde kendi yazılımlarına uyumlu hale getirildi. Bu sayede Digital Signage yazılımına sahip bir Samsung iş ortağı, yazılımını Tizen platformuna uyarlayabildi.

Moisign Digital Signage yazılımımız Tizen platformuyla %100 uyumludur.

Samsung Tizen platformunu destekleyen SOC Digital Signage ürünlerine bu linkten göz atabilir ve Samsung yetkili partneri olan Moipro’ dan temin edebilirsiniz.

Tizen platformlu bir Digital Signage donanımı satın aldığınızda ekran ve oynatıcı entegre olduğu için aslında hepsi bir arada bir çözüm almış olursunuz. Ayrıca ekran veya oynatıcı maliyetinden kurtulmuş olursunuz. Bu durum size hem maliyet olarak daha uyguna gelir, hem de servis garantili Samsung marka bir profesyonel ekrana sahip olursunuz.

LG Webos Platformlu (Gömülü Medya Oynatıcılı) Ekran

Digital Signage donanımı nedir LG WEBOS

LG Webos, çeşitli çözümlerin kolayca uygulanabileceği web tabanlı çok amaçlı bir platformdur. Yüksek performanslı SoC’ye (Gömülü medya oynatıcı) dayalı olarak, aynı anda birkaç görevi yürütebilir ve sorunsuz içerik oynatımı sağlar. LG Webos sezgisel kullanıcı arayüzü ve basit uygulama geliştirme araçlarıyla kullanım rahatlığını ve esnekliği artırır.

LG Webos platformu da tıpkı Samsung Tizen’de ki gibi gömülü oynatıcı ile ekranı birleştiren bir yapıya sahiptir. Digital signage yazılımlarıyla kolayca entegre olabilmesi için LG, iş ortaklarına geliştirme ortamı sunar. Moisign, LG Webos platformuna uyumlu yapıda bir Digital Signage yazılımıdır. LG Webos destekli hepsi bir arada Digital Signage ekranlara ihtiyacınız olduğunda bizimle iletişime geçip projelendirme teklifi alabilirsiniz. LG Webos destekli bir donanıma sahip olduğunuzda yazılım olarak Moisign seçerseniz komple bir digital signage çözümüne sahip olmuş olursunuz.

Android Tabanlı Medya Oynatıcılar

Eğer elinizde Digital Signage amaçlı kullanabileceğiniz standart TV veya profesyonel ekranınız bulunuyorsa bu ekranlara birer Android Box (Medya player) takarak bir digital Signage sistemi kurabilirsiniz.

Son bir kaç yıldır mobil cihazlarda kullanılan android işletim sistemi Digital Signage sektöründe de yoğun bir şekilde kullanılmaya başlandı. HDMI arabiriminden herhangi bir TV ekranına, LEd veya Projeksiyon cihazına bağlanabilen Android Box oynatıcılar üzerine Android destekli bir Digital Signage yazılımı kurularak geyet işlevsel ve uygun maliyetli bir çözüme dönüşebiliyor.

Digital signage donanımı nedir Android BoxAndroid destekli bir oynatıcıya sahipseniz ve herhangi bir TV aygınıtız elinizde mevcutsa Moisign gibi bir digital signage yazılımı sayesinde bu donanım grubunu bir Digital Signage sistemine rahatlıkla çevirebilirsiniz.

Android Box aygıtları düşük maliyetlidir ve bilgisayarlar gibi lisans maliyetleri veya arızalanma durumunda ek maliyetler yaşatmaz. Digital signage sistemi genel olarak çok ağır görüntü uygulamaları işlemediği için basit bir Android box cihazı bile Digital Signage kurmak için oldukça yeterlidir.

DIGITAL SIGNAGE YAZILIMI NEDİR

Daha önce Google’ da “Digital Signage Yazılımı” araması yaptıysanız bu arama sonucunda sayısız marka ve firmaya ait yazılım çözümleriyle karşılaşmış olmalısınız.  Bu yazılım çözümlerinin sunduklarına dikkat ettiyseniz, muhtemelen hepsinin aynı şeyden bahsettiği dikkatinizi çekmiştir. Gerçeği söylemek gerekirse, kapsayıcı bir tanım vermek kolay değildir. Çünkü Digital Signage Yazılımları, birçok yeteneklerle karşınıza çıkar bu nedenle farklı amaçlar için kullanılabilir yapıdalardır.

Bununla birlikte, ideal bir dijital signage yazılım çözümünün nasıl olacağı konusunda bilgi vermek yerinde olacaktır. Kullanıcılarının etkileşimini  birleştirme, donanım ve üçüncü taraf hizmetlerin entegrasyonu ve analitik için veri toplama seçeneği ile başlangıç seviyesi bir dijital signage  sistemi kurmakla işe başlanabilir. Multimedya format seçimi için tam bir özgürlük sunmalı ve herhangi bir tasarıma, düzene ve önceden zamanlamaya izin vermelidir. Aygıtlarla ve donanımla uyumlu olup uzaktan cihaz yönetimine de izin vermelidir.

Genel olarak, Digital Signage yazılımı dört temel işlevden oluşur:

İçerik yaratmak ve tasarlamak
İçerik Yönetimi ve Ekranlara Dağıtımı
Cihaz / Oynatıcı Uzaktan Yönetimi ve İzleme
Performans ölçümü ve Raporlama

Bu seçenekler aslında bir Digital Signage yazılımının temelini oluşturur. Eğer yeni bir Digital Signage yazılım çözümü arıyorsanız en azından yukarıdaki özelliklerin yazılımda olduğuna dikkat etmelisiniz.

Digital Signage Sunucusu

Ekran, oynatıcı ve içerik tarafını hallettikten sonra yeni bir Digital Signage yazılımına ihtiyaç bulunur. Olması gereken özellikleri basitçe yukarıda belirttik fakat daha teknik konulara bakıldığında kararlılık ve güvenlik en az işlevsellik kadar önemlidir. Bu yüzden Digital Signage yazılımları güvenli bir sunucu alt yapısına kurulmalıdır.

Web Tabanlı Digital Signage Daha Avantajlıdır

Windows bir bilgisayara masaüstü uygulaması olarak kurulan Digital Signage yazılımları çok kişi tarafından kullanıldığında esnekliğini yitirmektedir. Bu sebeple bir digital signage yazılımı web tabanlı ve tarayıcı üzerinden çalışabilecek yeteneklere sahip olmalıdır. İstenilen her yerden tarayıcıya adres girilip kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılıp ekranlar ve içerikler yönetilebilmelidir. Böylece platformdan bağımsız olarak akıllı telefonunuzdan bile acil durumlarda ekranlarınıza içerik gönderebilir veya ekranlarınızı izleyebilirsiniz.

Moisign Digital Signage

DIGITAL SIGNAGE GELECEĞİ NEDİR

“Tek etkileşim aracı  ekrana dokunmak olmamalıdır”

Gelecek nesil Digital Signage etkileşimi içerir. Yukarıda belirtilen cihaz teknolojilere ek olarak, digital signage yazılımı, aşağıdakiler de dahil olmak üzere hayal edebileceğiniz hemen hemen her etkileşimli çalıştıracaktır:

  • Konuşma tanıma
  • Hareket sensörleri
  • Somut nesneler
  • Demografik tabanlı etkileşimler
  • Uzaktan komutlar
  • Mimik tanıma

Piyasadaki dijital signage yazılım çözümlerinin çoğunluğu kendilerini, özel bir Kullanıcı Arayüzü (UI) sunan ve kullanıcıların daha sonra bir medya oynatıcıya dağıtılan içeriği yüklemelerine ve yönetmelerine olanak tanıyan bir İçerik Yönetim Sistemi (CMS) olarak sunar. Bu eğilim gelecekte kalacak mı?

Cevap “Evet, fakat” CMS’ler aslında değişmiyor, ancak gelecekteki dijital signage çözümleri, herhangi bir sayıda üçüncü taraf kaynağa bağlanacak ve içerik alabilecek yapıda tasarlanmaya başlandı İçerik ister yerel ister bulutta olsun, bu yaklaşımın avantajı, içeriğin kapsamını ve bir dijital signage deneyimine eklenebilecek bilgi türünü genişletmesidir. CMS tabanlı web yazılımları gelişime açık olacağı için donanımların izin verebileceği her özelliği rahatlıkla yerine getirebilir.

Daha önce de belirtildiği gibi, dijital signage çözümleri, bir hedef kitleyle etkileşimi artırmak için zaten çeşitli kaynaklardan bilgi alma yeteneğine sahip.

Hedef kitleler, cinsiyet belirleyen web kameraları, RFID / NFC okuyucular veya QR kodları gibi cihaz teknolojilerinin sağladığı kişiselleştirilmiş etkileşimler yoluyla insanlar hakkında bir çok veri halihazırda alınabilmekte. Şimdi, dijital signage tüm etkileşimleri (seçilen öğeler, oynatılan videolar, ziyaret edilen yerler ve daha fazlası) konum ve hava durumu gibi bağlamsal bilgilerle daha rahat kayıt altında alabilecekse buradan   elde edilecek değeri hayal etmiş olmanız gerekiyor.

Digital Signage Etkileşim
Digital Signage Etkileşim
Digital Signage Etkileşim

DIGITAL SIGNAGE İHTİYAÇLARINI BELİRLEMEK

Digital Signage ihtiyacı olan müşterilerimize sorduğumuz ilk soru ve genellikle yanıtlamakta zorlandıkları soru, “dijital signage sistemini kurduktan sonraki beklentiniz nedir?” Bu sorunun yanıtı, müşterimizin amaçlarını ve hedeflerini belirlemenin ilk adımıdır ve birkaç soruyla biraz daha derine iniyoruz:

  • Toplamda kaç adet dijital ekran kurmak istiyorsunuz?
  • Proje bitimi için zaman çizelgeniz (teslimat tarihi) nedir?
  • İçerik stratejiniz nedir? Ne türden içerikler ekranlara gönderilecek?
  • Bütçeniz nedir?

Soruların yanıtını alıp keşif sürecini bitirdikten sonra hızlı bir şekilde yapabileceklerimizi müşterilerimize anlatıyoruz. Devamında ise müşteriler karar vermek için biraz zaman istiyorlar bu sırada kurulum için uygun mimari ortam ve altyapı hazırlanıyor.

Her konuda karşılıklı mutabakat oluştuğunda kurulum başlıyor ve her şey bittikten sonra müşterilerimize networklerindeki ekranları nasıl yönetebilecekleri konusunda eğitimler verip teslimatı başarılı bir şekilde gerçekleştiriyoruz.

Sorunsuz bir kurulum için ihtiyaçlar ve bütçe baştan belirlenmezse süreç sonunda bazı sürprizlerle karşılaşmak muhtemeldir. Bu yüzden ilk önceliğimiz ihtiyaçları belirlemek olmuştur.

Daha Fazla Bilgi ve Teklif Alın

Yebi bir digital signage sistemine mi ihtiyacınız var?

Sonraki yazı
Perakende Mağazalarda Digital Signage Kullanımı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Menü