1. Anasayfa
  2. Sektörel
  3. Perakende Mağazalarda Digital Signage Kullanımı

Perakende Mağazalarda Digital Signage Kullanımı

Perakende Mağazalarda Digital Signage Kullanımı

Küçük işletmeler veya perakende mağaza sahipleri sürekli olarak, tüketicilerin dikkatini çekmenin yeni yollarını arar. Yeni bir müşterinin dikkatini çekmeden önce mevcut müşterilere de gönderilebilecek çok fazla mesaj bulunur. Digital Signage, yoldan geçenlerin dikkatini çekmenin yanı sıra bilgi ve etkileşim sunma da dahil olmak üzere işletmelere bir çok avantaj sunar. Perakende mağazalar ve küçük işletmeler için Digital Signage’ dan yararlanmanın birçok yöntemi vardır, ancak bazı yöntemler oldukça etkilidir.

Aynı sokakta, caddede veya bir alışveriş merkezinde yüzlerce rakip olduğu göz önünde bulundurulduğunda diğerleri ile rekabet etmek için farklı girişimlerde bulunmak gerekir. Bunun yanında uygulanan alternatif yöntemler sizi direk olarak diğer rakiplerden ayrıştırmayabilir. Yapılması gereken en iyi uygulama insanların dikkatini çok hızlı bir şekilde çekmektir. İnsanlar sizi fark ettikten sonra evlerine döndüklerinde farklı alternatifler yaratıp aynı hizmeti online olarak ta alabiliyor. Bu sebeple vereceğiniz mesaj onların aklında sürekli olarak kalması ve etkili olması gerekmektedir.

Fiziksel bir dükkan veya mağaza sahibiyseniz, digital signage sistemi sahip olmanız gereken bir araçtır. Ancak, ekipmanı satın almak ve onu kullanmanın en iyi yollarını bilmek birbirinden farklıdır. Aşağıda, digital signage sistemini mağazanızda kullanmaya başlarken mağazanıza trafik çekmeyi sağlayacak birkaç ipucu bulunmaktadır.

BAKIŞ AÇISINI GÖZDEN GEÇİRİN

Digital Signage ekranını konumlandırmak istediğiniz konum dikkat etmek gerekir. Büyük reklam panoları veya daha büyük ekranlar yakından iyi okunmaz daha büyük ekranlara daha uzak mesafeden bakmak gerekir. Mağazanıza veya ekranı konumlandıracağınız alana göre yatay veya dikey Tv, kayan yazılı LED, ya da dikkat çeken başka bir görüntü arabirimine ihtiyaç doğar.

İhtiyacınız olan ekran tipini anlamanın en iyi yolu, vitrininizden ya da mağaza girişinden bir kaç adım geri çekilerek doğru bir bakış açısı yakalamaktır. Mağazanız uzaktan nasıl görünüyor bu oldukça önemlidir. Tabelanız dikkat çekiyor mu? Ayrıca renklere de dikkat etmelisiniz. Herkes beyaz ve mavi kullanıyorsa, dikkat çekmek için biraz kırmızı veya turuncu kullanabilirsiniz.

ETKİLEŞİM SAĞLAYAN BİR DIGITAL SIGNAGE SİSTEMİ KULLANIN

ETKİLEŞİM SAĞLAYAN BİR DIGITAL SIGNAGE SİSTEMİ KULLANIN

Daha çok dikkat çekmek için daha farklı çözümler üretmek mümkün. Normale oranla biraz daha maliyetli olsa da, insanlar ekrana yaklaştıkça etkileşim yaratan çözümler düşünülebilir. Örneğin, ekranın yakınında insanlar olduğunda bir video başlatan hareketle etkileşime giren bir ekran kullanabilirsiniz.

Belki de ekranı, müşterilerinizin telefonlarında bulunan ve yaklaştıkça onları isimleriyle selamlayan bir uygulamaya bağlayabilirsiniz. Yapay zekadaki hızlı ilerlemelerle digital signage yetenekleri de büyüyor ve çözümleri kişiselleştirmeye izin veriyor.

DIGITAL SIGNAGE SİSTEMİNİ SOSYAL MEDYAYA BAĞLAYIN

Markanız veya işletmeniz sosyal medyada aktifse, insanların internette hakkınızdaki yorumlarını ekranlarda sergilemek, özellikle genç müşteriler olmak üzere yeni müşteriler çekmek için harika bir yöntem olabilir. Örneğin, Facebook hesabınızdaki incelemeleri veya Instagram yorumlarını ekrana yansıtabilirsiniz. Ayrıca, sosyal medyadaki favori referanslarınızdan bazılarını vurgulayan görsel bir döngü de oluşturabilirsiniz.

DIGITAL SIGNAGE SİSTEMİNİ SOSYAL MEDYAYA BAĞLAYIN

EKRANLARDA ÜRÜNLERİNİZİ SERGİLEYİN

Belirli ürünleri vurgulayan ekranlar özellikle restoranlar için çok uygundur ve etkilidir. Muhtemelen McDonald’s, BurgerKing gibi restoranların menü boardlarını fark etmişsinizdir. Hatta bazı restoranlar ekranlarda belirli ürünleri günün farklı saatlerinde gösterecek şekilde ayarlamaya başladırlar.

Fiyatlar ve diğer bilgiler, insanların sipariş etmek istedikleri ürünü bulmalarını kolaylaştıracak şekilde açıkça listelenebiliyor. Böylece karşılıklı diyaloga olmadan müşteri seçimini kendiliğinden yapabiliyor. Birden çok ekrandan oluşan menubüard sistemleri,  içecekler, tatlılar, yemekler  ve sandviçler gibi farklı kategorileri ayırmak için tasarlanmıştır. Ayrıca, mevcut ürünlerin yanında özel ürünlerin veya indirimli tekliflerinin büyük resimlerini veya videolarını yoğun saatlerde ekranlara yansıtabilirsiniz.

Önceki yazı
Digital Signage Nedir?
Sonraki yazı
Digital Signage Fiyatları ve Maliyetleri Nedir?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Menü